You are here: Home » ćwiczenia » Trening na barki

Trening na barki

weights-646517_1280Mięśnie barkowe są mięśniami, które potrzebują odpowiedniego zaangażowania. Przy treningach często są niedopracowane, lub ćwiczone za bardzo i narażone kontuzji. Mięśnie barków często pracują podczas ćwiczeń na inne partie mięśniowe. Jednak trzeba uważać, ponieważ wtedy są najbardziej podatne na kontuzje, uszkodzenia. Najczęściej mięśnie barków są ćwiczone razem z ćwiczeniami przeznaczonymi na mięśnie pleców i klatki piersiowej. Ważna jest prawidłowa technika, oraz kolejność wykonywanych mięśni. Popularne są trzy ćwiczenia, które wpływają na każdą część mięśnia bardziej. Pierwsze to wyciskanie sztangielek nad głową siedząc, które angażuje przednią część mięśnia. Na boczne części mięśnia dobrze zadziała ćwiczenie: wzniosy ramion na boki z hantlami. Tylna część mięśnia zostanie wzmocniona poprzez wykonywania ćwiczenia: wzniosów sztangi lub hantli do brody na stojąco, bądź odwrotne ćwiczenie butterfly. Zawsze zastosować można również arnoldki. Przeciążenie stawów możemy uniknąć, dzięki prawidłowo dobranej technice.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *