You are here: Home » ćwiczenia » Co to jest “wyciskanie żołnierskie”?

Co to jest “wyciskanie żołnierskie”?

sport-1235019_1920Trening zwany “wyciskaniem żołnierskim” skupia się na ćwiczeniach naramiennych to jest: klata, plecy, barki. jednym z takich ćwiczeń jest wyciskanie sztangi przed głową w pozycji siedzącej. Jest to idealne ćwiczenie na barki. Możliwe jest użycie tutaj maszyny Smitha. Kolejnym ćwiczeniem jest wyciskanie sztangi zza głowy na siedząco. To ćwiczenie jest bardzo niebezpieczne, lecz bardziej efektywniejsze. Mięśnie mogą bardzo szybko kontuzji, urazowi. Innym ćwiczeniem jest wyciskanie hantli w górę. Można wykonywać je w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Osobom początkującym zalecana jest ta druga. Najważniejsze jest by zachować odpowiednią pozycję: wypięta klatka piersiowa, oraz zachowanie prawidłowej krzywizny kręgosłupa. Następnym ćwiczeniem są arnoldki. Wykonuje się je w taki sposób jak poprzednie ćwiczenie, tylko hantle opuszczane są na barki. Pamiętajmy i tutaj o odpowiedniej technice i pozycji. Kontrolujmy napięcie mięśniowe w trakcie ćwiczeń, by nie doszło do uszkodzeń i kontuzji, które uniemożliwią dalsze ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *